Diös hyr ut lokaler till IT-bolaget CGI på Drottninggatan mitt i centrala Gävle

IT- och affärsutvecklingsföretaget CGI flyttar till ny adress på Drottninggatan 6 mitt i centrala Gävle. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalerna med en helt ny planlösning för ökad kundtillgänglighet. Beräknat inflyttningsdatum är 1 april 2018.

CGI Group Inc är idag en av de största aktörerna i världen, när det gäller avancerade tjänster inom IT och affärsutveckling. Via sina 71 000 anställda globalt kan verksamheten leverera avancerade tjänster inom bland annat inom IT, affärsprocesser, systemintegration, applikationsutveckling och underhåll till sina kunder. Företaget har idag uppnått en omsättning på närmare 70 miljarder kronor och finns etablerat på både Toronto Stock Exchange och New York Stock Exchange. På CGI i Gävle arbetar cirka 120 personer.

- Vi ser ett stort tillskott i att ett erfaret och expansivt företag som CGI flyttar in i våra lokaler på Drottninggatan i centrala Gävle. Fler företag som växer i hjärtat av Gävle bidrar till ökade flöden med fler personer som rör sig i city. Det ligger helt i linje med vår strategi om stadsutveckling, säger Jennie Nyblom, förvaltare, Diös Gävle.

CGI finns i flera städer i landet och är också Diös hyresgäst i Borlänge, Sundsvall och Luleå.

Mer info om CGI finns på www.cgi.se

Jennie Nyblom, förvaltare, Diös Gävle
E-post: jennie.nyblom@dios.se