Kontor blir bostäder i fastigheten Rind, centrala Umeå

Just nu genomförs en ombyggnation av kontorsfastigheten Rind i centrala Umeå. Kontor förvandlas till nya bostäder och inflyttning kommer att ske under senhösten 2016.

På Vasagatan 19 i Umeå pågår ombyggnation av Rinds kontor till 18 moderna lägenheter som kommer att stå inflyttningsklara under oktober 2016. Fastigheten Rind har 4 våningar och våning 4 består redan idag av bostäder.

- Den 19 juli öppnar vi intresseanmälan på lägenheterna och den kommer att vara aktiv fram till 2 augusti. När vi stänger anmälan kommer vi sedan att lotta bland de intresseanmälningar som inkommit vilket betyder att alla har lika stor chans att få bli bostadsgäst i nya Rind. Just nu pågår renovering och planen är att inflyttning kommer att kunna ske under oktober månad. Vi är jätteglada att kunna bidra till fler bostäder men även till att stärka Umeås stadskärna säger, Lily Li, Diös Västerbotten

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lily Li, Ekonomiadministratör/bostadsuthyrare, Diös Västerbotten
E-post: lily.li@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 13,2 mdkr, ett bestånd om 313 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 351 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, som sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se