Volt öppnar butik på Prästgatan i Östersund

En av Nordens största konceptbutiker för män, Volt, öppnar i höst sin första butik i Östersund. De flyttar in i Diös lokaler på Prästgatan 39 och blir granne med Dressman. Volt slår upp portarna i oktober.

- Helt i linje med vår strategi etablerar vi nu ytterligare ett för Östersund nytt och starkt varumärke. Vi är mycket glada att få välkomna Volt till ett kanonläge på Prästgatan och de kommer att stärka handeln i Östersund, säger Henrik Lundmark, chef för Diös i Jämtland.

- Vi tror otroligt starkt på Östersund som stad då butikerna i region Norrland visar på succé. Med en kombination av skandinaviska samt internationella varumärken och en stilsäker interiör, erbjuder Volt den modemedvetne mannen shopping i butiker där kunnig och serviceinriktad personal utgör grunden i företaget, säger Toni Collin, vd för Volt Fashion AB.

Om Volt
Volt är ett av Nordens största multibrandkoncept för män och har butiker i både Norge och Sverige. Sedan starten 2006 har de haft en stark utveckling när det gäller antal butiker och omsättning. Under 2016 planerar Volt att ha närmare 90 butiker i Norge och Sverige. Målet för Volt Sverige är 40 butiker. Med nya butiker i Östersund och Göteborg Kompassen blir antalet Volt butiker 33.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Henrik Lundmark, chef för Diös Fastigheters affärsområde Jämtland
E-post: henrik.lundmark@dios.se

Toni Collin, vd för Volt Fashion AB
E-post: toni.collin@volt.no

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 13,0 mdkr, ett bestånd om 313 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 352 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, som sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se