Diös bygger ut lokaler för Tillväxtverkets utökade verksamhet i Östersund

Tillväxtverket växer med sin verksamhet i Östersund och utökar sina lokaler. I samband med det rekryteras cirka 20 nya medarbetare. Fastighetsägaren Diös både utvecklar och bygger ut befintliga lokaler att stå färdiga i början av december.

Tillväxtverkets uppdrag är att skapa förutsättningar för företagande och för attraktiva regionala miljöer där företag utvecklas. På kontoret i Östersund finns bland annat enheten regionala miljöer, enheten regionalt tillväxtarbete, delar av enheterna internationell regionsamverkan, verksamhetsstöd och nyps­förvaltningen samt Tillväxtverkets växel placerad. Här hanteras även EU-programmet Mellersta Norrland. I Östersund arbetar cirka 90 medarbetare vilket nu ska bli 110.

- Det känns jättebra att utveckla lokalerna för Tillväxtverket i Östersund och därmed möjliggöra utökad verksamhet med fler personer. Det betyder också att Östersund fortsätter att bevisa att vi rustade för att hantera både etablering och utveckling av myndigheter. Att Tillväxtverket växer ger dessutom fler möjligheter till ökat företagande vilket är väldigt positivt, säger Bengt Eveby, affärsutvecklare, Diös.

- Det är såklart glädjande att vi utökar vår verksamhet här i Östersund. Det är också väldigt positivt att vi kan sitta kvar i fastigheten som nu byggs ut och uppdateras av Diös för ytterligare modernisering. Vi har påbörjat rekryteringen av nya medarbetare och ser fram emot att få hälsa dem välkomna till vårt kontor som beräknas vara färdigställt i början av december, säger Homan Sadat, lokalansvarig enhetschef, Tillväxtverket.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Bengt Eveby, affärsutvecklare, Diös
E-post: bengt.eveby@dios.se