Frågor om din lokal

DIN LOKAL

Här finns svar på några vanliga frågor som rör din lokal. Vi vill att du ska trivas hos oss så tveka inte att höra av dig om du har andra frågor eller funderingar som vi kan hjälpa dig med. 

 

HYRA

Hyran betalas i förskott kvartalsvis. Betala gärna via autogiro. Har du inte fått din hyresavi är det viktigt att du hör av dig till oss. Din hyra är beroende av flera parametrar och beror bland annat på storlek, läge och attraktion.

FÖRSÄKRING

Vi har en försäkring för alla våra fastigheter, men vid brand, vattenskada etc. orsakad av dig som hyresgäst riskerar du att bli ersättningsskyldig och du bör därmed ha erforderlig försäkring som täcker både din verksamhet och din lokal.

INTERNET, EL OCH SOPOR

Praktikska saker så som internet, el, sopor mm fungerar olika beroende på var din lokal finns. Din förvaltare berättar hur det fungerar med el, internet, sophämtning, larm och liknande funktioner.

OHYRA

Ohyra är ovanligt. Skulle du ändå få ovälkommet besök, serviceanmäl detta omgående till Diös. 

För att din upplevelse på Diös.se skall bli så bra som möjligt tillämpar vi cookies. Läs mer om Cookies här.

Acceptera och stäng