Diös hyr ut nya lokaler till Jernhusen mitt i centrala Sundsvall

Jernhusen flyttar in i nya lokaler på Köpmangatan mitt i centrala Sundsvall, med närhet till tåg och kollektivtrafik. Fastighetsägaren Diös färdigställer just nu det nya moderna och yteffektiva kontoret att stå klart för inflyttning under juli månad.

Jernhusen är ett fastighetsbolag med järnvägsstationer och underhållsdepåer för tåg och kombiterminaler. De utvecklar också fastigheter för kontor och handel. Bolaget äger cirka 160 fastigheter och ägs av svenska staten. Nu ska befintligt kontor nyttjas för annan verksamhet och Jernhusen flyttar in i nya lokaler på Köpmangatan mitt i centrala Sundsvall.

- Det känns riktigt bra att kunna erbjuda Jernhusen nya centrala lokaler där de behåller närheten till järnvägsstationen. Det har varit ett viktigt kriterium där vi nu hjälper dem med ett modernt kontor i city, säger Jenny Svensson, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Vi har haft en mycket bra dialog med Diös där vi tittat på ett centralt läge med närhet till stationen. De nya lokalerna passar oss bra och uppfyller våra behov. Nu ser vi fram emot att få flytta in i nytt modernt kontor, säger Henrik Sköldberg, chef IT och kontor, Jernhusen.

Jenny Svensson, förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: jenny.svensson@dios.se

Henrik Sköldberg, chef IT och kontor, Jernhusen.
E-post: henrik.skoldberg@jernhusen.se