Studentradion i Sundsvall arrangerar Musikhjälpen i In:Gallerian

Nu är det klart att Sundsvall får sin egen variant av Musikhjälpen i In:Gallerian i Sundsvall. Den 15 december går redaktionen på Radiosvallet tillsammans med andra engagerade studenter in i ”buren” – en tidigare butikslokal med stora skyltfönster mot Storgatan. I ett nära samarbete skapar fastighetsägaren Diös och Radiosvallet en inspirerande radiostudio inför livesändningen i mitten på december.

Sedan starten 2008 har Musikhjälpen arrangerats veckan före jul för att uppmärksamma och samla in pengar till internationella humanitära katastrofer. Detta år är temat ”Ingen människa ska lämnas utan vård”, och under minst 24h kommer Studentradion att erbjuda musik och underhållning för att nå målet på 50 000kr som oavkortat kommer skänkas till ändamålet.

– För oss var det självklart att samarbeta med Radiosvallet och erbjuda dem lokalen i gallerian. Det är ett fantastiskt initiativ och lokalen påminner väldigt mycket om den riktiga ”buren”. Det är precis detta vi vill göra för att utveckla Sundsvall – fylla staden med nytänkande, kreativt och inspirerande innehåll, säger Maryanne Karlsson, förvaltare, Diös.

Radiostudion byggs upp i Forex före detta lokaler och sändningen kommer höras både utanför lokalen och på Radiosvallets hemsida.

– Vi ser fram emot att, med hjälp av lokala företag och drivna studenter, lysa upp Sundsvalls stadskärna i decembermörkret med målet att samla in 50 000kr till Musikhjälpen. Vi är så glada över samarbetet med Diös som nappade direkt när vi kontaktade dem gällande lokalen. Nu ser vi fram emot sändningen, säger Markus Lundqvist, ansvarig utgivare, Radiosvallet.

Maryanne Karlsson, förvaltare, Diös.
E-post: maryanne.karlsson@dios.se

Markus Lundqvist, ansvarig utgivare, Radiosvallet
E-post: radiosvallet@gmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se