Abramssons Buss etablerar sig i Diös lokaler i centrala Umeå

Nu är det klart att buss- och familjeföretaget Abramssons Buss blir ny hyresgäst till Diös i centrala Umeå. Företaget expanderar och öppnar ny resebyrå på Västra Esplanaden mitt i city. Inflyttning är beräknad till 1 januari 2021.

Med över 60 års erfarenhet inom buss-och resebranschen erbjuder Abramsson Buss grupp-och paketresor över hela Sverige och delar av Europa. På den nya resebyrån i Umeå kommer Abramsson Buss personal hjälpa kunder att skapa och skräddarsy resor utifrån kundens behov och önskemål.

-Det känns riktigt bra att kunna möjliggöra för Abramssons Buss satsning i Umeå och att vi kan erbjuda dem nya fina lokaler på bästa läge i city. Vi önskar Fredrik med personal ett stort lycka till på den nya adressen, säger David Nygren, uthyrare, Diös.

-Under 2017 startade vi upp vår första resebyrå med butik i Örnsköldsvik, vilket gav oss möjligheten att skräddarsy resor för våra kunder. Vi är därför mycket glada och stolta över att vi kommer kunna ge samma service till våra kunder i Umeå. Nu ser vi fram emot att flytta in och starta igång verksamheten i de nya lokalerna, säger Fredrik Abramsson, vd, Abramssons Buss.

David Nygren, uthyrare, Diös
E-post: david.nygren@dios.se

Fredrik Abramsson, vd, Abramssons Buss.
E-post: fredrik@abramssonsbuss.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,8 mdkr, ett bestånd om 335 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 480 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se