Bistro Žižkov öppnar i Diös lokaler i Östersund

I sommar öppnar den nya restaurangen Bistro Žižkov i centrala Östersund. Konceptet inspireras av Prags food truck-scen och barerna i Kreuzberg, Berlin i både inredning, mat och dryck. Fastighetsägaren Diös utvecklar just nu lokalen på Törnstensgränd till en modern och inspirerande matmiljö. Invigningen beräknas till mitten av juli.

Lokalen p Trnstensgrnd passar Bistro ikovs behov och nskeml perfekt

Idén bakom Bistro Žižkov bygger på inspiration från det myllrande kroglivet i Prag och Berlin med takeaway-vänlig street food och tjeckisk öl av högsta kvalitet. Lokalen på Törnstensgränd passar Bistro Žižkovs behov och önskemål perfekt och har intim atmosfär, stort vackert skyltfönster mot gatan utanför och bästa läge endast ett stenkast från Stortorget. Hållbarhet står också högt på agendan och det var självklart för båda parter att skriva ett grönt hyresavtal.

Det känns riktigt kul med ett helt nytt matkoncept i centrum, som kompletterar befintligt utbud. Östersund är under stor utveckling och vi ser en ökad efterfrågan bland annat av lokaler för urban service såsom restauranger. Nu ser vi fram emot öppning i sommar, säger Emma Widegren, förvaltare, Diös Östersund.

Idén började växa fram redan när vi var bosatta i Prag. Att vi nu får chansen att tillsammans med Diös förverkliga den idén är något vi är väldigt glada över. Vi hoppas att vårt bidrag till Östersunds restaurang- och barscen uppskattas av Östersundsborna, säger Camilla Evertsson och Johan Ericsson, Bistro Žižkov.

Emma Widegren, förvaltare, Diös Östersund
E-post:
emma.widegren@dios.se

Camilla Evertsson och Johan Ericsson, Bistro Žižkov
E-post:
bistrozizkov@gmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 339 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 564 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771