CANA Konstförening arrangerar utställning i Flanörs lokaler i centrala Gävle

Nu är det klart att konstföreningen CANA ställer ut sitt konstprojekt Framtidskropp#2 i Flanörs lokaler i centrala Gävle. I ett nära samarbete med CANA anpassar fastighetsägaren Diös lokalerna till en inspirerande utställningsplats. Konstutställningen öppnar den 29 augusti.

Galleria Flanör mitt i Gävles stadskärna

Konstprojektet Framtidskropp#2 är en studie i kroppens förutsättningar när den ställs i relation till teknologi och evolution, men också till sig själv. I utställningen möts 12 konstnärskap som visar måleri, skulptur, installation och video. Framtidskropp#2 är curerad av Ann-Catrin Olsson och Filippa Nilsson Kallhed från CANA konstförening.

– Genom konstutställningen tillför vi något helt nytt och spännande till gallerians utbud. Vi är övertygade om att samarbetet med CANA kommer att locka en ny målgrupp till Flanör och vi ser fram emot att besöka deras fantastiska utställning, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

– Vi hade svårt att hitta en bra lokal och blev så glada när Diös erbjöd oss att hålla utställningen i Flanör. Det centrala och tillgängliga läget kommer göra det lätt för människor att besöka oss och vi är så exalterade inför öppning nästa vecka, säger, Ann-Catrin Olsson och Filippa Nilsson, CANA konstförening.

Konstutställningen äger rum under två veckor mellan 29/8-13/9 på plan två i Flanör. Du tar dig till lokalen genom hiss eller rulltrappa från markplan.

Daniel Westblom Jansson, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se