Digital studiosatsning i Diös lokaler i Sundsvall och Östersund

Nu lanseras Studiolive – studios för digitala möten och event – i fastighetsägaren Diös lokaler på Prästgatan i Östersund och In:gallerian i Sundsvall. Bakom satsningen står artistbyrån Jubel och produktionsbolaget Producenterna i Norrland. Genom konceptet kommer privatpersoner och företag kunna boka studios för poddinspelningar, livesändningar och mycket mer. Studiolive öppnar för bokningar den 17 mars.

Fotograf: David Gustavsson

Efter att under senaste året ha producerat konserter, event, föreläsningar och mycket mer tillsammans startar Jubel och Producenterna initiativet Studiolive som syftar till att tillhandahålla en plattform för högkvalitativa digitala lösningar. Tanken är att Studiolive ska fungera som en bokningssida för digitalt innehåll där Jubel och Producenterna sedan tar vid för att leverera hela kedjan från idé till verklighet.

Tillsammans möjliggör vi för en helt ny typ av innehåll i Sundsvalls stadskärna. Vi vill alltid vara i framkant och letar ständigt efter sätt att utveckla och förnya stadsrummet. Detta ser vi som en självklar del i ett urbant utbud i både Sundsvall och Östersund, säger Maryanne Karlsson, förvaltare, Diös Sundsvall.

Under året som gått har vi genomfört ett flertal framgångsrika samarbeten med Jubel och Producenterna, bland annat det första avsnittet av vårt koncept Diös & Vänner. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda fler möjligheten att på ett enkelt sätt skapa högklassigt digitalt innehåll på bästa läge i våra stadskärnor säger Malin Runberg, förvaltare, Diös Östersund.

Jubel och producenterna menar att Studiolive kommer minska känslan av avstånd i tider av restriktioner, och komplettera det fysiska nöjeslivet när restriktionerna lättar.

– Vi har under ett års tid varit upptäcksresande inom digitala konserter och event. Vid ett flertal tillfällen har vi haft event där vi sänt från flera orter samtidigt. Vi har också haft föreläsare som rest långt för att komma till vår studio i centrala Stockholm bara för att kunna sända ut digitalt på ett professionellt vis. Vi såg det orimliga i detta både ur ett humant och ett miljöperspektiv och fick den här idén. Vi tror att digitala event, konserter, möten, föreläsningar är här för att stanna och genom studiolive.se vill vi skapa den ultimata plattformen för att snabbt och enkelt kunna boka en studio i just din stad, säger Erik Ohlsson, vd och grundare, Jubel.

- Vi jobbar hårt för att göra den digitala upplevelsen än mer unik och lika personligt som att fysiskt vara på plats framme vid scenkanten eller i panelsamtalet. Det ska vara enkelt att ta steget till ett digitalt event. Via vår plattform ska man lika smidigt som att boka tid hos frisören, bilprovningen eller restaurangen hitta den studio och datum som passar bäst och sedan vägledning till rätt typ av produktion. Säger Ludwig Eriksson, vd och delägare Producenterna i Norrland AB.

Förutom Sundsvall och Östersund kommer Studiolive lanseras i ytterligare tio städer. Mer information på www.studiolive.se.

Maryanne Karlsson, förvaltare, Diös Sundsvall.
E-post: maryanne.karlsson@dios.se

Malin Runberg, förvaltare, Diös Östersund.
E-post: malin.runberg@dios.se

Erik Ohlsson, vd och grundare, Jubel.
E-post: erik@jubel.se

Ludwig Eriksson, vd och delägare Producenterna i Norrland AB.
E-post: ludwig@producenterna.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 24,5 mdkr, ett bestånd om 329 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 455 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se