Diös avyttrar fyra fastigheter i Östersund

Diös säljer fyra fastigheter, som till största del omfattar lokaler för industri, i Torvalla och Odenskog industriområden, strax utanför Östersund. Överenskommet fastighetsvärde uppgår till 80 miljoner kronor och köpare är NP3 Fastigheter. Den totala ytan omfattar 15 000 kvadratmeter. Tillträde sker i mitten av januari 2019.

För en tid sedan blev det officiellt att Diös köpt tre kommersiella fastigheter i stadsdel Söder, i närheten av Resecentrum i Östersund. Syftet med förvärvet är att stärka möjligheterna att utveckla området till ett modernt stadskvarter. Nu säljs fyra fastigheter i två externa områden utanför Östersund, helt i linje med bolagets strategi om stadsutveckling.

– Försäljningen av fastigheterna i Torvalla och Odenskog är del av vår strategiska plan för Östersund, där vi fortsätter att koncentrera vårt bestånd till centrumnära fastigheter och stadsdelar, säger Lars-Göran Dahl, chef affärsutveckling, Diös.

Transaktionen kommer att redovisas i andra kvartalet 2019.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lars-Göran Dahl, chef affärsutveckling, Diös
E-post: lars-goran.dahl@dios.se