Diös förlänger hyresavtalet med bemannings-företaget Manpower i nya lokaler i centrala Gävle

Diös och bemanningsföretaget Manpower har förlängt sitt samarbete och skriver hyresavtal i helt nya lokaler på Drottninggatan mitt i centrala Gävle. I samband med det utvecklar Diös  lokalerna till ett nytt modernt kontor. Syftet är att skapa en attraktiv mötesplats för kunder och medarbetare. Invigning av de nya lokalerna väntas ske i början av mars 2020.

Manpower är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag som finns i 80 länder i världen. Varje år genererar de drygt 20 000 jobb fördelat på 50 orter i Sverige. De har funnits etablerade i Gävle sedan 1998 och här jobbar tio personer.

- Vi är jätteglada över att vi nu förlänger vårt samarbete med Manpower och att vi samtidigt kan erbjuda nya utvecklade lokaler med A-läge mitt på Drottninggatan i centrala Gävle. Det bidrar till att fler människor kommer att röra sig i kvarteret. Vi önskar Manpower varmt lycka till, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

- Nu uppgraderar vi vår närvaro i centrala Gävle genom att flytta till toppenfina lokaler på bästa läge hos Diös. Här kommer vi fortsätta leverera rekryterings- och bemanningstjänster av riktigt god kvalitet och kunskap. Vi ser mycket fram emot invigning, säger John Lemström, head of real estate ManpowerGroup.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se