Diös hyr ut till expansiva Absolicon i centrala Sundsvall

Nu förstärker fastighetsägaren Diös det tillväxtstarka företagshuset Metropol i centrala Sundsvall med ytterligare en hyresgäst. Det är det expansiva solvärmeföretaget Absolicon, som i början av juli tar plats i nya moderna lokaler där 12 nya tjänster planeras att tillsättas under sommaren.

Absolicon är ett solvärmeföretag som tillsammans med ABB tillverkar robotiserade produktionslinor för koncentrerande solfångare som kan producera värme och ånga upp till 160 grader. Absolicon hjälper industrier att byta från fossila bränslen genom en lönsam, flexibel och utsläppsfri energilösning med solvärmeresurser. För att möta den stora efterfrågan på solvärme anställer Absolicon under vår och sommar tolv personer och etablerar därmed ett nytt kontor i Diös lokaler i Sundsvall.

- Vi är glada över att kunna hjälpa Absolicon att ta nästa steg i deras satsning att förändra världens energikonsumtion genom att erbjuda dem moderna lokaler på attraktivt läge i Sundsvall. Deras etablering i Sundsvall bidrar till en växande stad och att fler arbetstillfällen skapas, vilket ligger helt i linje med vår strategi om utveckling för Sundsvall, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös.

-Vi ser fram emot att öppna nytt kontor i Sundsvall. Vi växer i snabb takt nu och tror att närvaron i Sundsvall öppnar nya möjligheter för oss i rekryteringen och att hitta rätt personer att hjälpa oss förändra världens energikonsumtion genom att byta från fossila bränslen genom en lönsam, flexibel och utsläppsfri energilösning med solvärmresurser, säger Joakim Byström, vd, Absolicon.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös
E-post: susanna.johansson@dios.se

Joakim Byström, vd, Absolicon
E-post: joakim@absolicon.com