Diös och Timrå Golf Academy skapar nya upplevelser i Sundsvalls stadskärna

Timrå Golf Academy etablerar en ny verksamhet med golfsimulator och loungeanläggning i Diös lokaler på Storgatan i centrala Sundsvall. Lokalerna utvecklas till två studios för en högklassig simulatorupplevelse och en komfortabel loungedel för möten. Invigning beräknas ske i oktober.

Huset i vilket Timrå Golf Academy etablerar sin verksamhet.

Timrå Golf Academy drivs av Peter Forsgren och Niklas Dahlgren. I deras verksamhet på Timrå Golfklubb erbjuder de lektioner, kurser, försäljning av skräddarsydd utrustning, simulator och butik. Nu utökar de verksamheten till stadskärnan där de vill skapa en plats att trivas, slappna av, umgås och spela simulatorgolf med TrackMan som leverantör.

Det känns riktigt roligt att möjliggöra för Timrå Golf Academy att etablera sin verksamhet i centrala Sundsvall. Golf är en otroligt populär sport och denna typ av upplevelse har efterfrågats av många. Att fylla staden med en brokig mix av urban service och upplevelser är precis det vi menar med stadsutveckling, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.

Verksamheten får ett lättillgängligt läge på Storgatan, med gymmet EGO som närmsta granne. De kommer att erbjuda förmånliga medlemskap med attraktiva erbjudanden.

– Vi kommer att erbjuda en högklassig TrackMan-simulatorupplevelse och en exklusiv loungedel. Det centrala läget är perfekt med närhet till många stora arbetsplatser och god tillgänglighet med parkeringar alldeles utanför dörren. Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Diös och vi ser verkligen fram emot öppningen i höst, säger Peter Forsgren och Niklas Dahlgren, Timrå Golf Academy.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
E-post: susanna.johansson@dios.se

Peter Forsgren och Niklas Dahlgren, Timrå Golf Academy
Telefon: 070-510 78 57, 072-727 21 44