Diös tecknar utökat avtal med Swedbank

Swedbank tecknar ett utökat avtal med Diös i fastigheten Frösö 3:7 på Frösö Strand i Östersund. Det är ett 2,5-årigt avtal som omfattar cirka 800 kvm med ett kontraktsvärde om cirka 4,3 miljoner kronor. Avtalet gäller från och med den 1 december.

– Diös har en långvarig relation med Swedbank på flera av våra orter. Tack vare goda hyresgästrelationer och en bred fastighetsportfölj på prioriterade tillväxtorter har vi möjligheten att växa med våra hyresgäster. Det är glädjande, säger Knut Rost, vd för Diös.

Frösö Strand är en företagspark med ett strategiskt läge i ett naturskönt område vid Storsjön med goda förbindelser med stadskärnan. Området består av 20 byggnader med en sammanlagd yta om 40 000 kvm med i dagsläget cirka 50 hyresgäster. Diös egna servicekontor liksom stora utbud av tillgängliga parkeringsplatser bidrar starkt till områdets attraktivitet.

För ytterligare information:

Knut Rost, VD Diös
E-post: knut.rost@dios.se

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 360 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 12 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund. Läs mer på www.dios.se