Diös utvecklar flexibelt gym för Friskis&Svettis i centrala Gävle

I februari 2022 kompletteras innehållet i city av ett modernt, obemannat gym. Det är idrottsföreningen Friskis&Svettis som väljer att utöka sin verksamhet i Gävle med en träningsanläggning om 600 kvadratmeter. Flexibilitet, tillgänglighet och rörelseglädje står i centrum när fastighetsägaren Diös nu inleder utvecklingen av det nya gymmet.

Friskis&Svettis består av drygt en halv miljon medlemmar samlade i 159 ideella idrottsföreningar i Sverige, Norge och andra delar i Europa. I Gävle finns en av organisationens föreningar. Idén bakom det nya gymmet i city är att öka förutsättningarna för en aktiv livsstil genom ett obemannat nyckelgym.

Vi är mycket glada över att välkomna Friskis&Svettis till norra Slottsgatan. Tillsammans skapar vi nya rörelsemönster i stadsdelen och ökade möjligheter för de som bor och verkar i centrala Gävle att få in aktivitet och rörelseglädje i livspusslet. Det är precis det vi menar när vi pratar om en tillgänglig 15-minutersstad, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

Verksamhetschefen Cecilia Ahlqvist är en av dem som jobbat med etableringen av det nya gymmet.

Vi har haft ögonen på den här lokalen en tid och när den blev ledig tog vi kontakt med Diös direkt. Lokalen uppfyller alla våra krav på utformning och tillgänglighet. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Diös och att få välkomna våra medlemmar till ett nytt gym i februari, säger Cecilia Ahlqvist, verksamhetschef, Friskis&Svettis.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.
E-post: daniel.westblom@dios.se

Cecilia Ahlqvist, verksamhetschef, Friskis&Svettis Gävle.
E-post: cecilia@gavle.friskissvettis.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 26,1 mdkr, ett bestånd om 334 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 463 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se