Diös utvecklar för Generic på attraktiv adress i centrala Luleå

Fastighetsägaren Diös utvecklar ett nytt kontor till teknikbolaget Generic längs med den aktiva gågatan i Luleås stadskärna. Med välplanerade ytor och gott om plats för möten är målet skapa ett kreativt och varumärkesstärkande nav för bolagets medarbetare. Adressen blir Storgatan 30 och inflyttning är beräknad till 1 oktober.

Generic är ett börsnoterat bolag som förutom Luleå även finns i Stockholm och Örebro. Generic erbjuder företag en plattform för digitala kommunikationstjänster med lösningar inom bland annat e-handel, logistik och samhällssäkerhet. Företaget har funnits i Luleå sedan 2002 och tar nu plats i samma fastighet som bland annat Skandia, Professional Nord och Diös eget lokalkontor.

Området kring Storgatan är attraktivt av flera anledningar, bland annat genom den direkta närheten till allt stadskärnan har att erbjuda. Vi är så glada över att välkomna Generic som hyresgäst hos oss och gläds såklart lite extra åt att vi kommer sitta i samma fastighet, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.

Generic växer och som ett led i detta behöver vi ny lokal i Luleå. Det ska vara en hemtrevlig och inspirerande miljö för såväl medarbetare som besökare och vi upplever att Diös är lyhörda för våra önskemål och förväntningar. Nu ser vi mycket fram emot inflyttning i oktober, säger Madelene Persson, Marknadschef, Generic.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.
E-post: asa.johansson@dios.se

Madelene Persson, Marknadschef, Generic.
E-post: madelene.persson@generic.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 25,3 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 459 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se