Diös utvecklar för ny blomster- och inredningsbutik i centrala Falun

I höst etablerar sig den nya blomster-och inredningsbutiken Ateljé Fiori på Holmgatan i centrala Falun. Fastighetsägaren Diös påbörjar nu arbetet med lokalerna som utvecklas till att bli en inspirerande och inbjudande butik. Öppning beräknas till november 2021.

Nystartade Ateljé Fiori grundades av floristen Elin Kanerva tillsammans med Ylva Elfström. Butiken kommer satsa på nytänkande och lokala samarbeten och erbjuda blommor och inredningsdetaljer med ett stort fokus på det personliga hantverket.

-Det känns riktigt roligt att Elin och Ylva, två entusiastiska och kunniga entreprenörer, satsar i Falun med sin helt nya butik. Den har en perfekt placering i city med bland annat Åhléns och Hemköp som närmsta grannar där många människor rör sig och vi är säkra på att Ateljé Fioris etablering kommer locka ännu fler människor till stadskärnan. Nu ser vi fram emot öppning i början av november, säger Stefan Carlsson, uthyrare, Diös.

- Något vi båda lärt oss, är att placeringen av en blomsterbutik är oerhört viktig. I vårt fall har vi med hjälp av Diös fått ett drömläge, där närheten till parkeringar och kollektivtrafik gör oss starka. Tack vare fantastisk stöttning från Stefan Carlsson på Diös, och pepp från nära & kära, är vi nu i hamn med vårt projekt. Att få öppna våra drömmars butik, och samtidigt välkomna alla att ta del av den, känns fantastiskt, säger Elin Kanerva och Ylva Elfström, ägare, Ateljé Fiori

Stefan Carlsson, uthyrare, Diös
E-post: stefan.carlsson@dios.se

Elin Kanerva, ägare, Ateljé Fiori