Diös utvecklar för PhoneIX i city – nya butiken öppnar i Sagagallerian

Ytterligare en aktör med cirkulär affärsmodell väljer stadskärnan för att utveckla sin verksamhet. I mars flyttar reparationskedjan PhoneIX sin servicebutik till fastighetsägaren Diös lokaler i Sagagallerian i centrala Umeå. Lokalen utvecklas till en högkvalitativ mobilverkstad med ett modernt butikskoncept. Invigning av den nya butiken beräknas ske under mars 2022.

PhoneIX erbjuder reparation av mobiltelefoner och surfplattor, samt försäljning av restaurerade telefoner i hela Sverige, med tio fysiska butiker från Umeå i norr till Falkenberg i Söder. Behovet av större ytor och längtan efter stadens puls gör att reparationskedjan väljer att flytta sin verksamhet till stadskärnan.

Intresset för nya affärsmodeller som går i linje med en mer medveten konsumtionstrend växer i Umeås stadskärna. PhoneIX har som mål att på ett smidigt och effektivt sätt förlänga livslängden på befintlig teknik, och vi är glada över att möjliggöra för dem att bli än mer tillgängliga gentemot sina kunder, säger Maria Kolterud, förvaltare, Diös Umeå.

Vi ser mycket fram emot att ta nästa steg i utvecklingen av vår servicebutik här i Umeå. Den nya lokalen blir större och möjliggör för oss att öka tempot och servicen i vår verkstad och erbjuda ett ännu bredare sortiment av tillbehör och produkter, säger Christoffer Zackrisson, butikschef, PhoneIX.

Maria Kolterud, förvaltare, Diös Umeå.
E-post: maria.kolterud@dios.se

Christoffer Zackrisson, butikschef, PhoneIX.
Telefon: christoffer.zackrisson@phonieix.se
E-post: 073-525 18 68

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 26,6 mdkr, ett bestånd om 336 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 490 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på http://www.dios.se