Diös utvecklar för Studieförbundet Vuxenskolan i centrala Sundsvall

På Torggatan i centrala Sundsvall utvecklar fastighetsägaren Diös en inspirerande kontors- och läromiljö till Studieförbundet Vuxenskolan. Med fokus på tillgänglighet och moderna och öppna lokaler påbörjas utvecklingen med start per omgående, för att i början av april 2022 stå inflyttningsklart.

Studieförbundet Vuxenskolans nya lokaler får entré från Torggatan 4.

Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med verksamhet i landets alla kommuner. Verksamheten når ca 3,5 miljoner människor genom studiecirklar, föreläsningar och kulturprogram varje år. Med tillgänglighet som viktigt ledord utvecklas de nya lokalerna i Sundsvall en tvärgata från torget och en kort promenad från busskommunikationer, parkeringar och Sundsvalls nya resecentrum.

Vi är mycket glada över att välkomna Studieförbundet Vuxenskolan som ny hyresgäst hos oss. De flyttar in i lokaler där vi förädlar befintliga element och gör skräddarsydda touch ups för att på ett hållbart sätt sätta Studieförbundets egen prägel i ytorna, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös.

Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder bland annat kurser inom föreningsutveckling, silversmide, trädgård, jägarexamen och en bred variation av föreläsningar. På Torggatan i Sundsvall kommer omkring 50 medarbetare, cirkelledare och deltagare ha sin bas varje vecka.

Våra nya lokaler på Torggatan uppfyller alla våra krav på tillgänglighet och moderna kontors- och läromiljöer. Här får vi rätt förutsättningar att utöka vårt redan stora nätverk, och gott om plats att fortsätta utveckla och lära tillsammans med våra deltagare och medarbetare. Nu ser vi fram emot april, säger Lena Engberg, avdelningschef, Studieförbundet Vuxenskolan.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
E-post: susanna.johansson@dios.se

Lena Engberg, avdelningschef, Studieförbundet Vuxenskolan.
E-post: lena.engberg@sv.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 26,1 mdkr, ett bestånd om 334 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 463 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se