Diös utvecklar för Vattenregleringsföretagen på Frösön i Östersund

I början av 2022 blir Vattenregleringsföretagen ny hyresgäst till fastighetsägaren Diös på Fritzhemsgatan på Frösön i Östersund. Diös påbörjar nu utvecklingsarbetet av de nya lokalerna som skall bli ett modernt och inbjudande kontorskoncept. Inflyttning beräknas till 1 februari 2022.

Vattenregleringsföretagen (VRF) är en paraplyorganisation med ansvar för vattenregleringen i Umeälven, Ångermanälven, Indalsälven, Ljungan och Dalälven. Nu flyttar de in i nytt kontor på expansiva Frösön. Totalt ska 25 personer arbeta där.

-Vi är glada över att kunna välkomna VRF till Frösön. De blir ett nytt spännande tillskott i området och tillsammans med hyresgästerna Webhelp och STC kompletterar de fastigheten. Nu sätter vi igång utvecklingsarbetet och ser fram emot att få hälsa ÅVF välkommen till sin nya adress i början av februari nästa år, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös.

-Vi har jobbat med flera alternativ under våren. Läget och möjlighet till en planlösning som passar vår verksamhet avgjorde. Vi har även vissa specialkrav som Diös kunnat möta, säger Jonas Bengtsson, vd, Vattenregleringsföretagen.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös
E-post: henrik.sjostrand@dios.se

Jonas Bengtsson, vd, Vattenregleringsföretagen
E-post: jonas.bengtsson@vattenreglering.se