Diös utvecklar lokaler till Sernekes nya etablering i Luleå

Nu är det klart att Diös utvecklar lokaler till byggkoncernen Serneke. Bolaget kommer att etablera sig i region norr under 2020 och regionkontoret kommer vara placerat på Köpmantorget i centrala Luleå. Inflyttning är beräknad till slutet av februari 2020.

Serneke är en koncern som grundades 2002 och är verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Med sina cirka 1200 anställda är de idag etablerade i hela mellersta och södra Sverige och under 2020 även i norr. Diös och Serneke driver ett stort byggprojekt i Sundsvall och nu utökas samarbetet med ett kontor i Luleå.

- Vi är jätteglada över att kunna bidra till att Sernekes etablering i region norr och över att regionkontoret kommer vara placerat i Luleå. Det är ett starkt varumärke som bidrar till fler människor i staden. Under tiden de nya lokalerna utvecklas, etablerar de sig tillfälligt på Luleå Science Park och vi önskar Serneke varmt välkomna till Luleå redan nu, säger Erik Wallström, förvaltare, Luleå.

- Det är fantastiskt kul att vi kan växla upp vårt samarbete med Diös och nu blir deras hyresgäst i centrala Luleå. För oss har det löst sig väldigt bra med tillfälliga lokaler på Luleå Science Park men självklart ser vi mycket fram emot att etablera vårt regionkontor på Köpmantorget. Vi har högt ställda mål för vår norrlandsetablering och är taggade på att komma igång, säger Mikael Thorgren, regionchef Norr, Serneke.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Johan Lång, affärschef, Diös
E-post: