Diös utvecklar lokaler till två nya etableringar i Smedjan Galleria i Luleå

Nu är det klart att herrkonfektionsvarumärket Jack & Jones och accessoarbutiken Patches and Pins etablerar sig i Smedjan Galleria i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös utvecklar lokalerna under hösten att stå färdiga om några månader. Jack & Jones flyttar in på våning två med beräknad öppning kring årsskiftet och Patches and Pins flyttar in på nedre plan i gallerian vid månadsskiftet november/december.

Smedjan Galleria har över trettio butiker, konditori och kafé fördelat på fyra våningsplan. Fastigheten ligger på Storgatan mitt i centrala Luleå.

Jack & Jones gjorde sin första etablering 1990 och finns numer i 38 länder över hela världen. Inriktningen bygger på kvalitetsmode för män. Butiken i Smedjan Galleria i Luleå kommer att utformas enligt varumärkets nya inredningskoncept.

- Det känns riktigt bra med två nya koncept i Smedjan Galleria, som blir ett efterlängtat komplement till övriga butiker och varumärken i huset. Gallerian är i och med detta fullt uthyrd. Nu ser vi fram emot att få hälsa våra nya hyresgäster välkomna till huset, säger Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå.

- Vi har letat efter rätt lokal för en etablering i Luleå och Smedjan kommer att passa oss mycket bra. Vårt koncept kommer att kunna erbjuda medvetet mode med hög kvalitet. Vi ser verkligen fram emot att få slå upp dörrarna och vill redan nu förbereda Luleåborna på att det kommer vara värt att stå först i kön när vi öppnar. Vi söker personal, som älskar service och sätter kunden i fokus samt vill vara en del av ett bolag i en expansiv fas. Ansökan sker via vår hemsida, säger Niclas Johansson, Country Retail Manager, Jack & Jones.

Patches and Pins är ett ungt butikskoncept med fokus på tidsenliga modeaccessoarer som kepsar, mössor och kläder. Inspirationen kommer från streetwear och skateboardkulturen med en mix av kända internationella och mindre svenska varumärken. Patches and Pins finns även i Sundsvall och Umeå.

- Vi är glada över att vi har skrivit kontrakt med Diös om öppning av vår tredje butik och denna gång i Smedjan Galleria i Luleå. Ända sen starten har vi haft Luleå som en av de orter där vi vill etablera oss och det känns jättekul att det nu blir av på Luleås bästa läge. Butiken kommer att öppna på källarplan i en lokal som känns perfekt för vårt koncept. Nu söker vi medarbetare inför öppning under hösten, säger Jonas Spolander, butikssamordnare, Patches and Pins.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös Luleå
E-post: asa.johansson@dios.se