Diös utvecklar ny restaurang till Brödernas i centrala Östersund

På Biblioteksgatan i centrala Östersund utvecklar fastighetsägaren Diös en ny urban restaurang med internationell puls till restaurang Brödernas. Etableringen är en del i Stockholmsbaserade Brödernas nationella satsning på tillväxtstarka regionstäder. Öppning beräknas ske i juli.

Restaurangkedjan Brödernas grundades år 2017 och återfinns idag på ett tjugotal platser i Sverige. Teamet bakom konceptet är bröderna och restaurangentreprenörerna Jonas och Joakim Wiklander samt entreprenören Monir Kalgoum och NHL-proffset Mika Zibanejad. Diös och Brödernas offentliggjorde sitt första samarbete för drygt en månad sedan, då i samband med en etablering i Sundsvall.

Tillsammans utvecklar vi en avslappnad och trendig mötesplats som passar alla – oavsett om det gäller en middag med familjen eller en AW med kollegorna. Vi är väldigt glada över att välkomna den stockholmsbaserade framgångssagan till oss i Östersund, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös Östersund.

Lokalerna utvecklas med modern design, Brödernas senaste koncept och lokala inslag för känsla av storstad som möter Jämtland. Brödernas kommer att erbjuda en meny av vällagad hamburgare och pizza.

–Östersund uppfyller alla kriterier på en riktigt bra Brödernas-stad. Här finns aktivitet, framtidstro och närhet till det mesta. Vi ser en given samarbetspartner i Diös och är glada över att de är med oss när vi växer. Nu ser vi fram emot att ge Östersundsborna en riktigt bra restaurangupplevelse i sommar, säger Joakim Wiklander, ägare, Brödernas.

Besök Brödernas hemsida för mer information om restaurangen och utbudet.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös Östersund.
E-post: henrik.sjostrand@dios.se

Joakim Wiklander, ägare, Brödernas.
E-post: joakim@restaurangbankomat.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 24,5 mdkr, ett bestånd om 329 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 455 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se