Diös välkomnar Juristkompaniet till företagshuset Hjorten i Skellefteå

Expansiva juristbyrån Juristkompaniet väljer Diös och Hjorten för sin etablering i Skellefteå. Inflyttning sker i juni och innan dess anpassas lokalen till ett modernt kontor där delar av inredningen återbrukas och tidstypiska detaljer bevaras.

Fastigheten Hjorten i centrala Skellefteå fortsätter att intressera nya spännande hyresgäster som tillsammans utgör en mix av urban service och moderna, hållbara kontor. Nu välkomnar Diös Juristkompaniet, en juristbyrå med fokus på privat- och familjejuridik, till nya lokaler om 143 kvadratmeter. Juristkompaniet finns sedan tidigare i Hudiksvall, Sundsvall och Östersund.

Det märks tydligt att intresset för Skellefteå är stort, både för befintliga aktörers utveckling och nyetableringar i staden. Vi är glada att Juristkompaniet valt Diös och Hjorten för sitt kontor mitt i händelsernas centrum. Deras verksamhet är ett bra komplement till mixen av hyresgäster i fastigheten och ett viktigt tillskott i stadskärnan, säger Jenny Forssell, förvaltare, Diös Skellefteå.

Skellefteå är en strategiskt viktig stad för vår fortsatta expansion i Norrland och vi ser framemot att vara en del av stadens starka utveckling genom att hjälpa både nyinflyttade och etablerade Skelleftebor till ett tryggt privatliv. Hos Diös i Hjorten får vi moderna lokaler i en historisk byggnad som matchar de krav vi ställer på oss själva. Rymden i foajén med mosaiken som följer trappan upp till oss bidrar till stämningen. Vi uppskattar också sällskapet av andra framåtlutade företag som fyller huset. Här kommer vi och våra kunder att trivas, säger Linn Bergman, kontorschef, Juristkompaniet.

Jenny Forssell, förvaltare, Diös Skellefteå
E-post: jenny.forssell@dios.se