Ellextre Entreprenad väljer Diös och expansiva Norra Kajen i Sundsvall

Nu är det klart att ett av Sundsvalls största byggföretag, Ellextre Entreprenad, väljer att etablera sig i fastighetsägaren Diös lokaler på Heffnersallé i det tillväxtstarka området Norra kajen. I en modern helhetslösning utvecklas lokalerna till en välplanerad och inbjudande arbetsplats, där Diös bland annat tillskapar ett våningsplan. Inflyttning beräknas ske i december.

Ellextre Entreprenad AB tar plats i den vänstra fastigheten i december.

Ellextre grundades 1998 i Östersund, och har funnits etablerade i Sundsvall sedan 2000. Med tyngdpunkt i Sundsvallsregionen jobbar företaget koncentrerat till Södra Norrland där de erbjuder expertis inom husbyggnad, anläggningsbyggnad och industri. Nu tar de plats i tillväxtstarka området Norra Kajen, som kommit att bli en attraktiv utgångspunkt för många företag inom branscher som bygg och lättindustri.

I utformandet av Ellextres nya kontor optimerar vi varenda kvadratmeter och skapar en nod för verksamheten som blir både modern och funktionell. Vi hälsar Ellextre varmt välkomna och ser fram emot att bygga en stark relation tillsammans, säger Johan Nordin, förvaltare, Diös Sundsvall.

På vår nya adress får vi inte bara skräddarsydda lokaler, utan även ett strategiskt sammanhang med stor potential till värdefulla synergieffekter. Vi är mycket taggade på att flytta in och ta nästa steg i vår utvecklingsresa, säger Peter Nehrer, vd, Ellextre.

Johan Nordin, förvaltare, Diös Sundsvall.
E-post: johan.nordin@dios.se

Peter Nehrer, vd, Ellextre.
E-post: peter.nehrer@ellextre.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 25,3 mdkr, ett bestånd om 331 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 459 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se