Gavlefastigheter blir hyresgäst hos Diös

Under utvecklingen av Gävles nya kultur- och bildningscentrum tar Gavlefastigheter, med stadsbibliotekets personal och Konsument Gästrikland, plats i Diös lokaler på Drottninggatan. Lokalerna tillskapas med fokus på tillgänglighet och inbjudande arbetsmiljöer. Diös påbörjar utvecklingen med start per omgående och inflyttning beräknas ske första juli.

Gavlefastigheter blir ny hyresgäst hos Diös på Drottninggatan.

Diös tillhandahåller en modern kontorslösning som möjliggör för stadsbiblioteket och Konsument Gästrikland att upprätthålla sin verksamhet på ett bra sätt i väntan på det nya kultur- och bildningscentret. Totalt handlar det om cirka 25 personer som tar plats i lokalerna på Drottninggatan.

Det känns glädjande att kunna hjälpa Gavlefastigheter med moderna och tillgängliga lokaler under byggtiden. Samarbete är en avgörande faktor för att vi tillsammans ska kunna skapa en av Sveriges mest inspirerande städer, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

När staden växer ökar behovet av nya, levande mötesplatser som möter moderna behov. Diös är en drivande aktör i Gävles stadsutveckling, och det känns tryggt att förlägga vår verksamhet i deras lokaler fram till dess att det nya kultur- och bildningscentrumet står färdigt, säger Mikael Östling, fastighetsförvaltare, Gavlefastigheter.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Mikael Östling, fastighetsförvaltare, Gavlefastigheter
E-post: mikael.ostling@gavlefastigheter.se