Lås & Maskinservice blir ny hyresgäst till Diös i Norra Kajen i Sundsvall

Sundsvallsföretaget Lås & Maskinservice växer och flyttar sin verksamhet till fastighetsägaren Diös lokaler på Heffners Allé, i det tillväxtstarka området Norra Kajen. Diös skräddarsyr de nya lokalerna till en modern och verksamhetsanpassad helhetslösning med butik, kontor, verkstad och lagerytor. Utvecklingen inleds om drygt en månad och inflyttning beräknas ske i augusti 2022.

Familjeföretaget Lås & Maskinservice har sedan 1968 levererat anpassade säkerhetssystem i Sundsvall med omnejd. Bolaget har totalt 20 medarbetare som ansvarar för hela säkerhetslösningen – från säkerhetsanalys till dokumentation och utbildning. I och med flytten till Heffners Allé samlar de hela verksamheten under samma tak och ökar tillgängligheten gentemot samarbetspartners, kunder och anställda.

Vi hälsar Lås & Maskinservice varmt välkomna till oss på Heffners Allé. Här hamnar de i hjärtat av den attraktiva stadsdelen Norra Kajen, som med sitt fantastiska läge erbjuder god tillgänglighet och närhet till såväl stadspuls som vatten och natur. Vi har en etablerad relation som samarbetspartners och vi ser mycket fram emot att addera en fin hyresgästrelation till det. Det är med stor glädje vi utvecklar deras nya lokaler till ett varumärkesstärkande nav, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.

Lås & Maskinservice har ett systerbolag, Säkerhetsdörrar i Norrland AB, som är franchisetagare för SECOR/Daloc säkerhetsdörrar. Även detta bolag, som är verksamma i Norrland från Sundsvall till Kiruna, kommer ha sin utgångspunkt i de nya lokalerna på Heffners Allé.

Vi är glada över att ta plats i nya och moderna lokaler som möjliggör för oss att samla hela vårt erbjudande på en plats. Flyttlasset går ett stenkast från där vi finns idag, och det känns riktigt bra att fortsätta vara verksamma inom samma geografiska område men med helt nya förutsättningar att utveckla vår affär. Tillgänglighet och läge var två avgörande faktorer där vi känner att Diös med sin expertis hjälpt oss genom hela processen, säger Marie Larsson, vd, Lås & Maskinservice.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
E-post: susanna.johansson@dios.se

Marie Larsson, vd, Lås & Maskinservice
E-post: marie.larsson@lasomaskin.se