NBV väljer Diös lokaler för sin expandering i centrala Umeå

Från och med årsskiftet förstärks studie- och utbildningsklustret på Vasagatan i centrala Umeå i och med att studieförbundet NBV tar plats i nya, utökade lokaler hos fastighetsägaren Diös. I ett nära samarbete skapar Diös och NBV en inspirerande och välkomnande utbildningsmiljö som nod för verksamheten i Norr.

Studieförbundet NBV, Nykterhetsrörelsen Bildningsverksamhet, verkar för att få människor och idéer att växa genom fritt och frivilligt folkbildningsarbete. Efter att ha varit hyresgäst hos Diös i tre år på Spårvägen växte behovet av större lokaler på ett centralt läge med god tillgänglighet för såväl medarbetare som kunder.

– Kontorens funktion som samlingspunkt och social yta blir allt viktigare, därför känns det riktigt bra att erbjuda NBV nya lokaler i ett tillgängligt läge. Vi ser mycket fram emot att fortsätta vårt samarbete och hälsar NBV varmt välkomna till sina nya lokaler, säger David Nygren, uthyrare, Diös.

– Det viktigaste för oss är en plats som våra medarbetare trivs i och våra besökare känner sig välkomnade till. Vi är så glada över våra nya lokaler och över samarbetet med Diös som varit lyhörda och aktiva i processen, Mattias Rosdahl, regionchef, NBV.

David Nygren, uthyrare, Diös
E-post: david.nygren@dios.se

Mattias Rosdahl, regionchef, NBV
E-post: mattias.rosdahl@nbv.se