Ny hyresgäst till Sundsvalls anrika guldläge – Diös utvecklar för Larssons Guld & Silver

I flera decennier har Diös hörnlokal i korsningen Kyrkogatan/Torggatan varit en guldsmedsbutik. Nu inleds en ny era på guldläget i centrala Sundsvall: Larssons Guld & Silver tar över lokalen och tredubblar i och med det sin butiksyta. I samband med expansionen kommer butiken utöka sitt vintageutbud samt välkomna nya varumärken till sortimentet. Nyöppning beräknas ske i maj.

Familjeföretaget Larssons Guld & Silver, då Larssons mynt och metaller, grundades 1981 av Lars-Ove Larsson. Förutom guldsmedsverkstad erbjuder butiken ett brett utbud av vigsel- och förlovningsringar, vintagesmycken, nytillverkade smycken och en aktiv e-handelsbutik. Ett urval av varumärkena som ingick i Guld Carlséns sortiment blir kvar när Larssons Guld & Silver tar över lokalen i maj.

Vi är mycket glada över att välkomna Larssons Guld & Silver till oss på Kyrkogatan. Det känns riktigt bra att möjliggöra för en lokal aktör att utvecklas och växa, och att lokalen får leva vidare som guldsmedsverkstad och butik. Detta är en av flera roliga händelser som gör att stadskärnan just nu bubblar av utveckling. Intresset för attraktiva citylägen – framför allt i markplan – ökar stadigt och många blickar är just nu riktade mot Sundsvall, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.

Lars-Ove Larsson och Jessica Östberg förklarar att god service, glatt och tillmötesgående bemötande och fördelaktiga priser alltid stått i fokus hos det familjeägda företaget. Behovet av en större lokal har vuxit i takt med att butiken utökat såväl sortiment som personalstyrka.

De senaste åren har kombinationen av mycket höga guldpriser och utvecklingen av vår webbshop resulterat i ökat kundantal. Erbjudandet om att ta över Guld Carlséns lokal kom därför mycket lägligt, och extra roligt är det förstås att det alltid funnits just en guldsmedsbutik i lokalen. Vi ser fram emot att välkomna nya och befintliga kunder till vår nya butik på Kyrkogatan 21, säger Lars-Ove Larsson, vd och grundare, Larssons Guld & Silver.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall
E-post: susanna.johansson@dios.se

Lars-Ove Larsson, vd och grundare, Larssons Guld & Silver
E-post: info@larssonsguldsilver@.se