Ny livsmedelsbutik öppnar i Diös lokaler centrala Umeå

I början av mars etablerar sig den cityanpassade livsmedelsbutiken Aleppo Livs på Västra Esplanaden i centrala Umeå. Butiken, som just nu utvecklas inför öppning, kommer tillhandahålla en mix av svenska och internationella produkter och därmed förstärka känslan av en dynamiskt och urbant kvarter.

Grundarna av Aleppo Livs heter Btros Koltakji och Abdulwahab Homsi. Efter att ha identifierat ett behov av fler mindre livsmedelsbutiker i centrala Umeå valde de att starta Aleppo Livs. Ambitionen är att erbjuda en lättillgänglig butik med god service och ett brokigt utbud.

– Det känns riktigt roligt att möjliggöra för Btros och Abdulwahab att starta upp sin nya butik och genom det bidra till att fylla staden med nytt innehåll. Västra Esplanaden är ett flödesrikt område med många som passerar dagligen. Vi önskar dem stort lycka till och ser fram emot öppning i mars, säger Maria Kolterud, uthyrare, Diös Umeå.

– Vi upplever att det finns för få cityanpassade livsmedelsbutiker i Umeå och vill göra något för att ändra på det. Med vår blandning av nationella och internationella produkter vill vi inspirera våra kunder att testa nya smaker och vidga sina vyer i köket, säger Btros Koltakji och Abdulwahab Homsi, ägare, Aleppo Livs.

Maria Kolterud, uthyrare, Diös Umeå
E-post: maria.kolterud@dios.se

Btros Koltakji och Abdulwahab Homsi, ägare, Aleppo Livs.
E-post: aleppolivs@gmail.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,8 mdkr, ett bestånd om 335 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 480 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se