Ny större butik till Guldfynd i galleria Flanör i Gävle

Som ett steg i utvecklingen av galleria Flanör i centrala Gävle är det nu klart att fastighetsägaren Diös tillskapar en ny, större butik till smyckeskedjan Guldfynd. De nya lokalerna utvecklas i gatuplan med ny inredning och nytt butikskoncept. Invigning beräknas ske i början av maj.

Galleria Flanör i centrala Gävle.

Smyckeskedjan Guldfynd ingår i Iduna-koncernen och erbjuder smycken i guld och silver samt bijouterier, klockor och presentartiklar i drygt 119 butiker över hela Sverige. Guldfynd har funnits i galleria Flanör sedan 1995 och idag arbetar 5 medarbetare i butiken. Nu utvecklas en ny butik på nytt läge i gallerian.

Guldfynd är en attraktiv anledning att besöka stadskärnan och nu gör vi den upplevelsen ännu bättre. Vi har många spännande utvecklingsplaner för Flanör och detta är en viktig pusselbit i den strategin. Nu ser vi fram emot att färdigställa den nya, moderna butiken på bästa läge i gallerian, säger Daniel Jansson Westblom uthyrare, Diös Gävle.

– Vårt nya läge i Flanör möjliggör för oss att stärka vår position i Gävle och vässa vårt erbjudande ytterligare. Vi ser fram emot att välkomna såväl befintliga som nya kunder till vår nya butik i maj, säger Anders Glemsjö, etableringschef, Iduna AB.

Daniel Jansson Westblom uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Anders Glemsjö, etableringschef, Iduna AB
E-post: anders.glemsjo@iduna.se