Skanska stärker sin position i området Magasinen i Gävle

Samhälls- och projektutvecklaren Skanska uppgraderar sitt kontorskoncept i det växande området Magasinen i centrala Gävle. Kontorets strategiska läge på Hamntorget, i kombination med de satsningar som ska göras i området, ligger till grund för att bolaget väljer att stärka sin position på den befintliga adressen. I samband med kontorsuppgraderingen förlänger fastighetsägaren Diös och Skanska hyresavtalet.

Skanska har funnits etablerade i området Magasinen sedan 1996. Under våren har det 667 kvadratmeter stora kontoret utvecklats för att bättre passa verksamhetens behov. En mindre ombyggnation har skapat nya förutsättningar för ett än mer effektivt arbetssätt och stärkt kontoret som mötesplats.

Vi är glada över att få fortsätta utveckla vårt samarbete med Skanska. Det är en av Magasinens mest väletablerade aktörer och en riktigt bra ambassadör för området. Starka varumärken driver flöden av människor till platsen, som i sin tur skapar underlag för fler spännande etableringar. Utvecklingen av området Magasinen har bara börjat, och det känns riktigt bra att ha med oss Skanska på resan, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

– Vi har varit hyresgäster i området Magasinen under många år och trivs väldigt bra här – särskilt nu med uppgraderade lokaler. Vi uppskattar närheten till lokaltrafiken, centralstationen och stadskärnan. Lokalerna, läget och kommande utvecklingsprojekt i området gör att vi självklart fortsätter att satsa här, säger Robert Svahn, distriktschef, Skanska Sverige AB.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.
E-post: daniel.westblom@dios.se

Robert Svahn, distriktschef, Skanska Sverige AB.
E-post: robert.svahn@skanska.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 361 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 628 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se