Tioårigt avtal fyller centralt belägen fastighet i Luleå

Diös Fastigheter tecknar ett tioårigt hyresavtal med Men´s Fashion i Luleå AB i Åhléns före detta lokaler i fastigheten Tjädern 17 i centrala Luleå. Kontraktsvärdet på den 3 500 kvm stora lokalen är cirka 40 miljoner kronor och tillträdet sker den 1 april 2016.

– Vi är glada över att få teckna avtal med en av Luleås äldsta konfektionsbutiker. I och med detta förlänger vi Luleås shoppinggata och gör stadskärnan än mer attraktiv för shopping och upplevelser, säger Ulf Boström, chef för Diös Fastigheters affärsområde Norrbotten.

Lokalen kommer att inrymma butikerna Hanzens och Topstore samt ett mindre café.

– Att vara en aktiv part i utvecklingen av Luleås stadskärna känns glädjande, säger Magnus Larsson, vd för Men´s Fashion i Luleå AB.

Knut Rost, vd Diös Fastigheter
E-post:
knut.rost@dios.se

Ulf Boström, chef för Diös Fastigheters affärsområde Norrbotten
E-post:
ulf.bostrom@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 12,5 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 420 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se