Nya riktlinjer vid serviceanmälningar (gäller bostadshyresgäster)

Under rådande omständigheter och för att minska smittorisken av Coronaviruset, gör vi på Diös vissa förändringar i vår verksamhet för att skydda våra medarbetare och dig som hyresgäst. Vårt nya tillfälliga arbetssätt kommer påverka dig som bostadshyresgäst och vi hoppas att du har förståelse för detta. Vi kommer fortsättningsvis, precis som vanligt, att ta emot och registrera alla serviceanmälningar i vårt system. Förändringen vi gör innebär att vi tillfälligt kommer att prioritera akuta serviceanmälningar så som exempelvis vattenläckor, avloppsstopp och strömförsörjning tillsvidare.

För dig som har gjort en serviceanmälan 

Du som har gjort en serviceanmälan kommer att bli kontaktad av våra fastighetstekniker innan arbete utförs. För att vi ska kunna utföra arbetet på ett tryggt och säkert sätt är det viktigt att du som hyresgäst informerar oss ifall du nyligen varit utanför Sverige eller om du har sjukdomssymptom. Våra tekniker kommer därför ställa rutinfrågor gällande detta för allas trygghet.

Vi vill be dig som inte har akuta ärenden till något av våra kontor att undvika besök, vi finns alltid tillgängliga på mail och telefon. Vi är fortfarande friska och finns på plats men hoppas att vi kan sköta våra kontakter via mejl och telefon i största möjliga utsträckning. 

Våra fantastiska medarbetare gör allt de kan för att verksamheten ska fungera så bra som möjligt men vår och er hälsa är viktigast och detta gäller tills vidare då vi vill hålla oss friska för att kunna finnas tillhands.

Vi måste ta situationen på allvar och tillsammans göra vad vi kan för att stoppa smittspridningen. Vi tackar för all er förståelse och hjälp.

För att din upplevelse på Diös.se skall bli så bra som möjligt tillämpar vi cookies. Läs mer om Cookies här.

Acceptera och stäng