- Om Diös
- Våra fastigheter
-
Våra byggprojekt
- Vi bygger nytt i expansiva Luleå Science Park
- Toppmodern polisstation i Umeå
- Västra Stranden – Luleås nya gröna område
- Nya urbana bostäder - Kvarteret Bisittaren
- Högskolan Dalarnas campus i Borlänge
- Framtidens kontor i Borlänge: Trafikverket
- Vill du bli en Söderbo?
- Wasahuset i Gävle
- Hotell i Umeå
- Hotell i Sundsvall
- Modernt kundservicecenter till Tele2 i In:gallerian
- 46 nya lägenheter i centrala Sundsvall
-
Våra gallerior
- Bergströms galleria - Falun
- Falan Galleria - Falun
- Flanör - Gävle
- MVG Galleria - Umeå
- Vintergatan galleria - Skellefteå
- Strand Galleria - Luleå
- Smedjan galleria - Luleå
- Shopping - Luleå
- In:Gallerian - Sundsvall
- Sagagallerian - Umeå
- Stationshuset - Åre
- Kärnan - Östersund
- Företagshuset Metropol
- Shoppa ansvarsfullt i våra gallerior
- Våra koncept
- Nyheter
- Leverantörer
- Jobba med oss
- Serviceanmälan
- Möt våra medarbetare
-
Möt våra hyresgäster
- House Be - coworking på norrländska
- Eu-hyllade samarbetsplattformen E-hälsocentrum har sitt nav i Östersund
- Access Rehab - En spontan etablering som blev en självklar aktör i Åre
- Busfrö - de Lämnade trygga anställningar för att driva hållbar butik
- Pop up-etableringen tredubblade Luleåbaserade Burban Studios onlineomsättning
- Byxshopen Falun "Nätet har 15% av all handel inom kläder och resten säljs i butik. 85% räcker gott för oss"
- Co-working aktören dospace växer - satsar på Gävle
- Stenstans bageri - en hemtrevlig mötesplats mitt i centrala Sundsvall
- Consid - Nordens snabbast växande IT-bolag utvecklas i kreativa miljöer
- Innovationsdrivna Dewire - en stark aktör i IT-staden Sundsvall
- Kontakta oss
- För våra hyresgäster
- In English
Nya riktlinjer vid serviceanmälningar (gäller bostadshyresgäster)
Under rådande omständigheter och för att minska smittorisken av Coronaviruset, gör vi på Diös vissa förändringar i vår verksamhet för att skydda våra medarbetare och dig som hyresgäst. Vårt nya tillfälliga arbetssätt kommer påverka dig som bostadshyresgäst och vi hoppas att du har förståelse för detta. Vi kommer fortsättningsvis, precis som vanligt, att ta emot och registrera alla serviceanmälningar i vårt system. Förändringen vi gör innebär att vi tillfälligt kommer att prioritera akuta serviceanmälningar så som exempelvis vattenläckor, avloppsstopp och strömförsörjning tillsvidare.
För dig som har gjort en serviceanmälan
Du som har gjort en serviceanmälan kommer att bli kontaktad av våra fastighetstekniker innan arbete utförs. För att vi ska kunna utföra arbetet på ett tryggt och säkert sätt är det viktigt att du som hyresgäst informerar oss ifall du nyligen varit utanför Sverige eller om du har sjukdomssymptom. Våra tekniker kommer därför ställa rutinfrågor gällande detta för allas trygghet.
Vi vill be dig som inte har akuta ärenden till något av våra kontor att undvika besök, vi finns alltid tillgängliga på mail och telefon. Vi är fortfarande friska och finns på plats men hoppas att vi kan sköta våra kontakter via mejl och telefon i största möjliga utsträckning.
Våra fantastiska medarbetare gör allt de kan för att verksamheten ska fungera så bra som möjligt men vår och er hälsa är viktigast och detta gäller tills vidare då vi vill hålla oss friska för att kunna finnas tillhands.
Vi måste ta situationen på allvar och tillsammans göra vad vi kan för att stoppa smittspridningen. Vi tackar för all er förståelse och hjälp.