Diös årsstämma fastställde utdelningen om 2,90 kr per aktie, uppdelad på två tillfällen

Vid Diös Fastigheter AB:s årsstämma den 24 april 2018 beslutade stämman:

• att fastställa utdelningen för år 2017 till 2,90 kr per aktie, uppdelad på två utdelningstillfällen med 1,45 kr per aktie vid respektive tillfälle, i enlighet med styrelsens förslag. Avstämningsdagar för erhållande av utdelning beslutades vara den 26 april 2018 och 26 oktober 2018. Utdelning är beräknad att sändas ut av Euroclear Sweden AB den 2 maj 2018 och 1 november 2018,

• att omvälja styrelseledamöterna Bob Persson, Anders Bengtsson, Anders Nelson och Ragnhild Backman,

• att nyvälja Eva Nygren som ordinarie styrelseledamot,

• att omvälja Bob Persson till styrelsens ordförande,

• att styrelsearvodet ska utgå med totalt 800 000 kronor,

• att välja revisionsbolaget Deloitte AB, med auktoriserade revisorn Richard Peters som huvudansvarig revisor, till revisorer för tiden intill årsstämman 2019,

• att revisionsarvode under mandatperioden ska utgå enligt godkänd räkning,

• att styrelsens förslag gällande riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare ska gälla,

• att oförändrade principer skall gälla för utseende av valberedningen inför årsstämma 2019,

• att lämna styrelsen ett bemyndigande, längst intill nästa årsstämma, att förvärva och överlåta egna aktier, samt

• att lämna styrelsen ett bemyndigande, längst intill nästa årsstämma, att besluta om nyemission av aktier enligt styrelsens förslag.

För ytterligare information:

Knut Rost, vd Diös Fastigheter
E-post: knut.rost@dios.se

Rolf Larsson, CFO Diös Fastigheter
E-post: rolf.larsson@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett marknadsvärde om cirka 19,7 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 534 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se