Diös och DOSPACE planerar för ny coworking-satsning i centrala Gävle

Coworking-aktören DOSPACE och fastighetsägaren Diös utökar sitt samarbete och planerar för en ny coworking-satsning under våren 2021. Avsikten är att utöka verksamheten och etablerar 160 nya arbetsplatser i det expansiva Å-huset på Norra Kungsgatan i centrala Gävle. Med start i höst inleder Diös utvecklingen av de nya lokalerna och försäljningen av medlemskap till den nya platsen startar DOSPACE per omgående.

DOSPACE har funnits i Gävle sedan februari 2019 och idag delar ett åttiotal företag från olika branscher arbetsplats i coworking-ytan på Stortorget. DOSPACE erbjuder medlemskap som passar såväl frilansaren som projektgrupper och hela företag. De nya lokalerna i Å-huset, som får utsikt över både Gävle slott och Gavleån, planeras fyllas med stora och små kontor, loungeytor, mötesrum och drop in-platser.

– Det känns fantastiskt att utöka vårt samarbete med DOSPACE efter bara ett och ett halvt år sedan första etablering här i Gävle. Coworking-ytorna får pendlare, distansarbetare och många fler att komma till stadskärnan, vilket gör att de i allra högsta grad bidrar till en levande och inspirerande stad, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

– Vi märker att med fler bolag som flyttar in i våra lokaler uppstår fler värdeskapande synergier. Företagsklimatet känns starkt i Gävle vilket gör att vi ser god potential i att växa just här, säger Elin Bogren, platsansvarig, DOSPACE Gävle.

Vill du boka en visning eller få mer information om coworking-konceptet? Ta kontakt med Daniel eller Elin vars kontaktuppgifter du finner nedan.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se