Diös stärker samarbetet med Linn Svahn och Sebastian Samuelsson

Idag har Diös kommit överens med Linn Svahn och Sebastian Samuelsson om att stärka och förlänga det samarbete man startade inför säsongen 21/22. Det stärkta samarbetet inleds med St Olafsloppet där de båda idrottarna kommer att springa för Diös IF’s lag. Under de kommande åren kommer en rad gemensamma aktiviteter att genomföras. Syftet är att sprida bilden av det tillgängliga och attraktiva livet i en 15-minutersstad.

Längdskidåkararen Linn Svahn och skidskytten Sebastian Samuelsson bor både sedan en tid tillbaka i en av Diös 15-miuntersstäder Östersund. Som ett led i bolagets stadsutvecklingsstrategi, att skapa Sveriges mest inspirerande städer., är engagemanget genom ambassadörer, kultur och social hållbarhet viktiga faktorer, där stöttningen av Svahn och Samuelsson mot kommande vintersäsonger, bygger på gemensamma personliga och professionella värderingar.

Det känns väldigt kul att fortsätta samarbetet med Linn och Sebastian. Vi har en tydlig och enkel dialog där vi kommer att göra gemensamma aktiviteter både internt hos oss och i en mer extern kontext. Båda två är stora förebilder för många både i Östersund och världen över, vilket är fantastiskt och hjälper oss i vårt arbete med att stärka våra städer genom med fler attraktiva anledningar till att vilja bo, jobba och ta del av utbudet. Båda har också valt Östersund för att få tillgång till träning i världsklass utan att göra avkall på ett attraktivt utbud i övrigt. Det känns extra kul att vi får stöttning av dem i vårt lag på St Olafsloppet om några veckor och ett perfekt aktivt sätt att synliggöra vårt samarbete, säger Mia Forsgren, kommunikationschef, Diös.

Det känns riktigt roligt att fortsätta samarbetet med Diös och gänget. Min vardag handlar om att ha allt viktigt nära till hands på hemmaplan för att optimera min utveckling och satsning, det är precis samma som Diös står för med deras satsning 15-minutersstäder. Det känns bra att vi värderar samma saker högt och jag ser fram emot det vi kommer göra ihop framöver, säger Linn Svahn.

- Jag älskar Östersund och jag vet också att det bara är en av många värderingar som jag delar med Diös. Jag ser fram emot att förstärka vårt samarbete ytterligare och är säker på att det kommer att göra gott för såväl mig själv i mitt eget elitidrottande, Diös och Östersund som stad. För det är jag väldigt stolt, säger Sebastian Samuelsson.

Mia Forsgren, kommunikationschef, Diös
E-post: mia.forsgrent@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 30 mdkr, ett bestånd om 339 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 564 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.seDiös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771