Diös tecknar avtal med Certego – utvecklar modern hubb i Gävle

Med start i oktober påbörjar fastighetsägaren Diös utvecklingen av säkerhetsleverantören Certegos nya lokaler på Skolgången i Hemsta i Gävle. Lokalerna blir en hubb för butik, en större kontorsdel och verksamhetsspecifika utrymmen som nyckel- och cylindertillverkning. Beräknad inflyttning sker den första maj 2021.

Certego är en komplett säkerhetsleverantör som med sin breda kunskap och långa erfarenhet verkar för att skapa ökad säkerhet och trygghet för egendom och människor. Förutom på 29 orter i Sverige finns Certego även i Finland, Norge och Danmark. På arbetsplatsen i Gävle finns 30 medarbetare stationerade, och i samband med flytten väntas personalstyrkan utökas.– Vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för Certego att utveckla deras verksamhet. Med en stark bas i Hemstaområdet känns det helt rätt att tillskapa deras nya arbetsplats på Skolgången och, som ett stort plus i kanten, bidra till att förstärka områdets attraktivitet, säger Daniel Westblom Jansson, uthyrare, Diös.

– Det känns fantastiskt att i nära samarbete med Diös utveckla en ny arbetsplats i ett område vi tror starkt på. Vi behöver finnas nära våra kunder och våra nya lokaler kommer öka vår tillgänglighet på ett helt nytt sätt. Nu ser vi fram emot inflytt i maj nästa år, Tobias Eriksson, vd, Certego.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se

Tobias Eriksson, vd, Certego
E-post: tobias.eriksson@certego.se