Diös utvecklar för Nordea i centrala Skellefteå

Nu är det klart att fastighetsägaren Diös utvecklar nya lokaler till fullservicebanken Nordea i företagshuset Hjorten på Nygatan i centrala Skellefteå. Det är en del av planen om att stärka fastigheten som en attraktiv mittpunkt i staden. Nordeas lokaler optimeras till en modern kundservice- och kontorsmiljö och inflyttning beräknas till början på 2021. I direkt anslutning flyttar Diös sitt Skellefteåkontor till Nordeas tidigare lokaler i fastigheten.

Nordea är en fullservicebank under ständig utveckling för att vara framtidens digitala och personliga bank. Den nya moderna kundservice- och kontorsmiljön väntas bidra till att stärka och utveckla verksamheten i Skellefteå. Moderniseringen är ett nära samarbete mellan Diös och Nordea.

– Nordea har varit hyresgäst hos oss under många år och vi är glada över att nu också få utveckla deras nya lokaler. Det känns också väldigt bra att flytta vårt kontor till Hjorten, med närhet till flera av våra hyresgäster, där vi just nu utvecklar för fler etableringar, säger Maria Fjellström, affärschef Skellefteå, Diös.

– Diös delar våra värderingar när det gäller att arbeta för ett gemensamt bästa och vara en hållbar kraft i de samhällen man verkar i. Tillsammans skapar vi en attraktiv arbetsplats för våra medarbetare och en välkomnande miljö för våra kunder. Vi ser, med glädje, fram emot att fortsätta vara en del i Hjortens utvecklingsresa, Kristina Eriksson, kontorschef, Nordea Skellefteå.

Maria Fjellström, affärschef Skellefteå, Diös
E-post: maria.fjellstrom@dios.se

Kristina Eriksson, kontorschef, Nordea Skellefteå
E-post: kristina.eriksson@nordea.se