Diös utvecklar för The Body Shop i Kärnan

The Body Shop flyttar sin välbesökta Östersundsbutik till Kärnan och fortsätter driva sitt butikskoncept med fokus på hållbarhet och goda kundrelationer. Diös utvecklar den nya butiksytan i Kärnans gatuplan Prästgatan och välkomnar butikskedjans nya som gamla kunder dit från och med februari 2024.

Krnan

Diös vision och framtid för Kärnan med genomtänkt och attraktiv mix av butiker, restauranger, kaféer och kontor bidrar till att ännu en populär aktör väljer att etablera sig i fastigheten. Nu har Diös skrivit grönt hyresavtal med The Body Shop på en lokal på första plan och inom kort påbörjas utvecklingen av en mysig och inbjudande butik. The Body Shop grundades 1976 med drivet att stå upp för miljöfrågor och mot sociala orättvisor. Enligt Sustainable Brand Index 2023 uppfattas varumärket som Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke, för femte året i rad. I den nya butiken inspireras kunderna till att shoppa, uppleva produkterna och samtidigt lära sig om hållbarhet och delta i butikskedjans engagemang.

The Body Shop är ett mycket bra komplement till Kärnans övriga utbud och en härlig inspiratör i hållbarhetsfrågor med en stor lokal kundbas. Vi ser fram emot att välkomna dem in till Kärnan och den nya fina butiken i februari, säger Emma Widegren, kommersiell förvaltare, Diös Östersund.

Jag har varit franchisetagare i 32 år och det är fortfarande det roligaste som finns att möta våra kunder. Det har känts lite som att shoppingstadskärnan flyttat sig längre bort från oss, precis dit Kärnan är. Kärnan känns spännande och en galleria som jag tror mycket på och jag ser fram emot flytten, säger Maria Andersson, franchisetagare, The Body Shop i Östersund.

Emma Widegren, kommersiell förvaltare, Diös Östersund
E-post: emma.widegren@dios.se

Maria Andersson, franchisetagare, The Body Shop i Östersund
E-post: annamariaingeborg@gmail.com