Diös utvecklar ny livsstilsbutik för Uncle Frank i centrala Gävle

Efter sommaren tar Gävlebaserade livsstilsbutiken Uncle Frank plats i fastighetsägaren Diös lokaler på Drottninggatan i centrala Gävle. I samband med flytten utvecklar butiken sitt koncept med fokus på en ännu bättre shoppingupplevelse.

Populära butiken Uncle Frank, som har ett brett utbud av kläder, accessoarer, skönhets- och livsstilsprodukter, växlar nu upp och utvecklar sitt koncept. Detta sker i samband med flytt till nya lokaler om drygt 200 kvm i centrala Gävle. Diös utvecklar den nya butiken till en levande mötesplats där nya som gamla kunder både vill hänga och shoppa. Öppning sker i oktober.

Uncle Frank bidrar med en härligt inspirerande upplevelse i Gävles butiksflora och vi är stolta och glada att få välkomna dem som hyresgäst hos oss. Utveckling av den nya butiken pågår och vi ser fram emot öppning, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

– Gävle är en spännande och expansiv stad med både stilsäkra och roliga kunder. Vårt mål är att du hos oss ska inspireras och kunna hitta allt ifrån skäggolja till mode och skateboards, samtidigt som du är välkommen in på snack om goda cigarrer och häng i vår flipperspels-hörna. Vår butik gör lite som den vill och du kan förvänta dig det oväntade, säger Christer Skogsberg, ägare, Uncle Frank.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.
E-post: daniel.westblom@dios.se

Christer Skogsberg, ägare, Uncle Frank.
E-post: christer.skogsberg@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 361 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 628 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se