Diös utvecklar nya lokaler till Gävle Yogaskola

Fastighetsägaren Diös har påbörjat utvecklingen av en inspirerande yogastudio till Gävle Yogaskola. Lokalen ligger på Norra Skeppsbron i centrala Gävle, precis i anslutning till stadskärnan och centralstationen. Inflyttning sker vid årsskiftet.

Gävle Yogaskola, som startades 2001 av Mattias och Maria Hagman, är en framstående aktör i yogacommunityt i Gävle med omnejd, och den enda studio som drivs på heltid i området. Idag består verksamheten av tre lärare som erbjuder en bred variation av yoga, meditation och föredrag.

– Det känns riktigt bra att få utveckla en rofylld yogamiljö med en skön känsla till Gävle Yogaskola. Den nya yogastudion ligger tillgängligt med ett naturligt flöde av människor kring platsen och goda möjligheter för såväl nya som vana yogautövare att besöka studion. Vi hälsar Gävle Yogaskola varmt välkomna till oss, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

– Gävle Yogaskola firar 20 år nästa år nästa år och vi är så glada över att, tillsammans med Diös, skapa en plats som kommer att bli ett självklart nav för alla yogaintresserade Gävlebor. Nu längtar vi efter att slå upp dörrarna till vår nya yogastudio vid årsskiftet, Mattias och Maria Hagman, ägare, Gävle Yogaskola.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post: daniel.westblom@dios.se

Mattias Hagman, ägare, Gävle Yogaskola.
E-post: info@gavleyogaskola.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,8 mdkr, ett bestånd om 335 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 480 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se