Diös utvecklar nya lokaler till två aktörer i Kärnan galleria i Östersund

Nu är det klart att leksaksbutiken Lekia flyttar in och frisörslongen Nikita Hair får nya lokaler i Kärnan galleria i Östersund. Fastighetsägaren Diös påbörjar utvecklingen av lokalerna per omgående och inflyttning beräknas ske till sommaren.

Leksaksbutiken Lekia är Sveriges största lekkedja och har över 150 butiker i Sverige och Norge. Utöver det är de Skandinaviens största grossister inom lek och baby. Nu flyttar de till helt nya ytor och gör det parallellt med att frisörsalongen Nikita Hair flyttar till plan 1. Företaget grundades för över 30 år sedan och är idag Nordens största frisörkedja med 143 salonger.

- Vi är mycket glada över våra nya lokaler i Kärnan. Det blir ett bättre läge för oss och vi ser mycket fram emot nyöppning, säger Eric Holmén, country manager, Nikita Hair.

- Nu öppnar vi helt ny leksaksbutik i Östersunds stadskärna och intresset har visat sig vara enormt. Det har verkligen saknats en lekbutik i city så vi ser mycket fram emot att satsa i Kärnan. Tillsammans med Diös har vi hittat en lokal som passar oss perfekt. Vi hälsar alla nya och gamla kunder varmt välkomna till oss i Kärnan, säger Carina Olenäs, ägare, Lekia.

- Det är jättekul att kunna berätta nyheten med Nikita Hair och Lekia. De är båda ledande i sina branscher och mycket viktiga pusselbitar i det fortsatta skapandet av en inspirerande stad i Östersund. Genom att optimera ytorna i gallerian möter vi framtidens nya konsumtionsmönster på ett strategiskt vis, det är jätteviktigt att vi jobbar proaktivt, säger Emma Widegren, förvaltare, Diös.

Emma Widegren, förvaltare, Diös
 emma.widegren@dios.se