Diös utvecklar nya lokaler till Ur&Penn i Shopping galleria centrala Luleå

I mars flyttar Ur&Penn till nya lokaler i Shopping Galleria i centrala Luleå. Fastighetsägaren Diös kommer att, med start i december, utveckla lokalerna och tillskapa större yta för butiken. Nyöppning planeras till mars 2020.

Ur&Penn grundades av H&M koncernen år 1943 och köptes sedan upp av Ayad Al Saffar. Företaget är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor och modeaccessoarer med över 100 etablerade butiker. Deras affärsidé är att revolutionera smyckesindustrin genom design och marknadsföring av egna varumärken till konkurrenskraftiga priser. Utöver det jobbar företaget aktivt med att göra skillnad genom Ur&Penn Foundation som är kopplad till företagets kundklubb.

- Ur & Penn är en viktig aktör för utbudet i Shopping och det känns riktigt bra att utveckla lokaler för deras nya moderna butik. Vi har under en tid jobbat tillsammans för att hitta den bästa lösningen och ser nu fram emot nyöppning, säger Åsa Johansson, förvaltare, Luleå.

- Nu satsar vi i Luleå och kommer att, med start i mars, kunna hälsa alla välkomna till någonting nytt och spännande. Våra nya butiker kännetecknas av kvalitét och en genuin känsla för våra produkter och den service vi erbjuder. Vi ser mycket fram emot nypremiär och vill rikta ett tack till Diös som vår flexibla partner i vår nylansering, Sanna Pyk, sales manager, Ur&Penn.

Åsa Johansson, förvaltare, Diös
E-post: asa.johansson@dios.se