Diös välkomnar digitala gårdsbutiken Noah till Smedjan galleria i Luleå

Pop up-etableringen i fastighetsägaren Diös lokaler i Smedjan galleria ökade den digitala gårdsbutiken Noahs omsättning i slutet av 2021. Nu är det klart att Noah återigen tar plats i Smedjan – denna gång under en längre period och med ett utökat utbud av tjänster. Noah väntas slå upp dörrarna till sin butik på plan två i mitten av mars.

På bild: Malin Winsa, vd Noah, Linda Viljeros, grundare Noah, Marie Mitchell, Centrumledare, Diös Luleå.

Noah är en digital gårdsbutik som genom sin mobilapp möjliggör för konsumenter att köpa mat av ett 30-tal lokala producenter i Norrbotten. Maten levereras hem till kunderna genom befintliga logistiknät, vilket innebär att hela kedjan från produktion till leverans sker med låg miljöpåverkan och stort hållbarhetsfokus. I samband med att Noah öppnar i mars lanserar de också möjligheten att hämta upp matpåsar i butiken.

Noah var ett mycket uppskattat inslag i gallerian under sin förra pop up-period och det känns riktigt bra att återigen få välkomna dem till oss. Vi brinner för att jobba med nytänkande entreprenörer, och Noah med sitt moderna och hållbara koncept är ett perfekt exempel på hur en fysisk plattform kompletterar och stärker den digitala verksamheten. Vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete och önskar Malin med team varmt lycka till, säger Marie Mitchell, centrumledare, Diös Luleå.

Malin Winsa, vd på Noah, beskriver pop up-butiken som ett strategiskt steg mot ökad kännedom om konceptet, med målet om en mer långvarig etablering på sikt.

– Vi är glada över samarbetet med Diös och möjligheten att få utveckla vår verksamhet med en fysisk pop up-butik. Vi blev mycket väl mottagna av Luleåborna under vår första tid i gallerian och märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom. Det gör att vi nu vågar satsa på en fysisk butik under en lite längre period. Vi hälsar både nya och befintliga kunder varmt välkomna in till oss, säger Malin Winsa, vd, Noah.

Marie Mitchell, centrumledare, Diös Luleå
E-post: marie.mitchell@dios.se

Malin Winsa, vd, Noah
E-post: malin@noah-food.com