Diös välkomnar Waynes Coffee till Kärnan i Östersund

Waynes Coffee utvecklar sin verksamhet i Östersund och flyttar senare i höst in i en modern Diös-lokal i Kärnan med egen entré från Kyrkgatan, större skyltfönster, högre flöden och morgontrafik från närliggande busstorget.

Diös har en tydlig vision och framtid för Kärnan med en genomtänkt och attraktiv mix av butiker, restauranger, kaféer och kontor. Nu utvecklar bolaget drygt 200 kvm stora lokaler med skyltfönster mot Hamngatan och Kyrkgatan till en modern och inbjudande kaféyta med fokus på skön atmosfär och smidiga flöden. Samtidigt inleder Waynes Coffee ett inredningssamarbete med IKEA som första Waynes-enhet någonsin.

Vi är mycket glada över att välkomna Waynes Coffee till oss i Kärnan där de kompletterar utbudsmixen på ett väldigt bra sätt. Här kommer de ännu närmare sina gäster och ökar sin synlighet. Lokalen passar dem perfekt och kommer bjuda in till både mysigt fika och en snabb morgonkaffe, säger Sanna Peterson Hallberg, kommersiell förvaltare, Diös Östersund.

Vi har länge funderat på att byta lokal för att komma närmare stadens mittpunkt. När Diös presenterade sin vision för Kärnan kände vi direkt att det var rätt tillfälle att flytta och samtidigt förnya vår kafémiljö. Vi älskar Östersund och vill vara där det händer. Nu ser vi fram emot att ta emot nya och gamla gäster i ett kafé med ett nytt, uppdaterat utseende och en ny känsla, säger Linda Svensson-Fakhreddine, franchisetagare, Waynes Coffee i Östersund.

När vi tittar efter rätt lägen för våra kaféer är lokalens storlek och förutsättningar tillsammans med gästflödet allra viktigast. Med det nya läget i Kärnan får vi en lokal som kan dra nytta av ett stort flöde av både shoppingsugna och kontorsanställda. Men vi får även en egen entré som gör att vi kan ha öppet utöver Kärnans ordinarie öppettider och ha egna aktiviteter på kaféet. Östersund har länge varit en viktig stad för Waynes, med två kaféer som byggt en mycket stark relation till sina gäster. Nu tar vi ett nytt viktigt steg för att ytterligare befästa vår position här i staden, säger Alistair Burrows, franchisechef, Waynes Coffee.

Sanna Peterson Hallberg, kommersiell förvaltare, Diös Östersund
E-post: sanna.peterson@dios.se

Linda Svensson-Fakhreddine, franchisetagare, Waynes Coffee Östersund
E-post: linda.svensson@waynescoffee.se