EdTech-företaget Haldor etablerar sig mitt i centrala Sundsvall

I augusti flyttar EdTech-företaget Haldor in på Storgatan mitt i centrala Sundsvall. Företagets  etablering blir den andra på kort tid i Diös lokaler, som just nu utvecklas till ett modernt och tillgängligt kontor.

Haldor utvecklar moderna och användarvänliga pedagogiska verktyg byggda på Microsoft Office 365 och Teams for Education. Syftet med produkterna är att skapa förutsättningar för lärare att fokusera mer på utbildning och mindre på administration. I slutet av sommaren flyttar de in i helt nya lokaler på en av Sundsvalls mest centrala lägen.

- Vi är jätteglada över att kunna erbjuda Haldor nya fina lokaler på bästa läge mitt i centrala Sundsvall. Deras etablering kommer bidra till att fler människor rör sig i stadskärnan , vilket leder till utveckling för Sundvalls innerstad. Nu ser vi fram emot att få hälsa Haldor välkommen till ny adress i slutetav sommaren, säger Anna Dahlgren, förvaltare, Diös Sundsvall.

- Allt eftersom Haldor växt känner vi att vi behöver ett eget krypin för att bygga vår kultur där vi kan samla alla medarbetare. Efter sommaren kommer vi vara tio personer och det känns bra med en hyresvärd som lyssnar på våra behov och förstår att vi som start-up inte kan skriva långa hyreskontrakt utan vi behöver flexibilitet. Där har Diös verkligen varit tillmötesgående och proffsiga, säger Sara Zetterberg, vd, Haldor.

Anna Dahlgren, förvaltare, Diös
E-post: