Från PopUp till permanent – Diös och Klädshopen tecknar nytt avtal i MVG-gallerian

Från och med i höst blir Klädshopen Robertsfors ett permanent inslag i MVG-gallerian i centrala Umeå. Efter framgångsrika månader som PopUp-butik satsar ägarparet Per och Glenda Ågren på att långsiktigt driva en fysisk butik som komplement till sin webbshop och marknadsförsäljning. Det nya avtalet löper över tre år med start per omgående.

Klädshopen Robertsfors erbjuder ett brett utbud av miljöcertifierade och ekologiska bambukläder för dam, herr och barn. Försäljningen, som i huvudsak skett via webbshop och marknader, har de senaste åren kompletterats av olika PopUp-etableringar. Butiken på entréplan i MVG-gallerian har sedan starten i julas varit lönsam och blir nu butikens första permanenta etablering.

– Butiken har varit välbesökt sedan vi slog upp dörrarna i december. Genom att erbjuda våra kunder möjlighet att handla både fysiskt och online har vi kunnat möta olika shoppingbehov och breddat vår kundkrets. Vi ser fram emot att fortsätta möta både befintliga och nya kunder i butiken framöver, säger Per och Glenda Ågren, ägare, Klädshopen Robertsfors.

Det känns riktigt roligt att Klädshopen fortsätter att satsa hos oss i MVG. De har ett koncept som ligger rätt i tiden och som kompletterar stans övriga utbud. Ett mångsidigt och attraktivt innehåll stärker gallerian som shoppingdestination, säger Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå.

Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå
E-post: maria.kolterud@dios.se

Per och Glenda Ågren, ägare, Klädshopen Robertsfors
E-post: kladshopen@gmail.com